2011. június 8., szerda

„Nem értek egyet azzal, amit mond, úgyhogy nem is találkozhatok vele!”

Korábban volt pár bejegyzésem, ahol olyan neveket említettem, akik nem tartoznak az én gyülekezetembe, pásztorok, de nem a mi szolgálatunkban. Úgy beszéltem róluk, mint akiktől sokat tanulok és figyelemmel kísérem őket. Jött is egy kérdés, hogy az első két név (a mi gyülekezetünk pásztorai) érthető, de a többit mi alapján választottam. Itt a link ahhoz a bejegyzéshez. Szeretnék erről egy kicsit írni nektek, hogy mit gondolok erről, és miért tartom ezt egészségesnek.

Valamiért előjön egy bizonyos arrogancia és bizonytalanság a keresztényekből és azt mondják „Ha valaki nem úgy gondolkodik, nem úgy és azt hisz és nem ugyanazt és ugyanúgy teszi, mint én, akkor nem akarok vele időt tölteni MERT nem akarom, hogy hatással legyen rám.”

ÉS…véleményem szerint…ez az egyik legidiótább döntés, amit valaki hozhat!

NEVETSÉGESNEK tartom, mikor emberek írnak, vagy beszélnek valahol és ezt mondják, „Szeretem XY-t hallgatni, vagy tőle olvasni, habár nem értek vele egyet mindenben…” Miért van az, hogy ezt minősítenünk kell egy ilyen módon? TERMÉSZETES, hogy nem értünk egyet mindenben, amit az a másik személy mond…ha van két ember ezen a bolygón, aki minden egyes dologban, de tényleg mindenben, amiről beszélnek, egyetértenek, akkor az egyikük haszontalan!!!

Itt az idő, hogy a kereszténység végre túllépjen önmagán…eljött az ideje annak, hogy keressük és nézzük meg, hogy MIK A MŰKÖDŐ DOLGOK más gyülekezetekben, szolgálatokban, ahelyett, hogy messziről szemlélve kritizáljuk azt, amit és ahogy csinálnak. Légy erős és biztos annyira, hogy kilépj azon emberek köréből, akik ugyanúgy gondolkodnak, beszélnek, cselekednek, mint te!!! Hogy tudod, mit hiszel és hogyan gondolkozol dolgok felől, az SZUPER!!!

Azok az emberek, akiket felsoroltam…nekem tényleg számít, hogy mit mondanak…hatással vannak az életemre…nagyra tartom őket…és úgy érzem Isten HASZNÁLJA őket az életemben! Néhányuknak különbözik a teológiája…sőt a módszereik is…de ha képtelen vagyok tőlük tanulni, akkor egy arrogáns és bizonytalan bolond vagyok, aki halálra ítélte a gyülekezetét azzal, hogy lekorlátozta az ötleteit a maga kreativitására és vezetőségére!

Erre azt mondhatja valaki, „Nem a magam kreativitása, hiszen ott van nekem a Szent Szellem, majd Ő vezet. Nem kell másoktól tanulnom!” Erre csak azt tudom mondani, hogy nézz magadba, magadra, a gyülekezetedre őszintén. Hát nem az X generációnyi elődeid nyomdokain haladsz, úgy csinálsz dolgokat, ahogy ők csinálták, átvetted a szokásokat, meg sem kérdőjelezve, hogy talán Isten esetleg másként szeretne csinálni valamit.

Valaki azt írta a tegnapi bejegyzésre, hogy „darázsfészek”. Szerintem a mai is az lett…

1 megjegyzés:

  1. kérlek, nézz be ide
    http://szulinapibuli.blogspot.com/2011/06/dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés