2011. április 18., hétfő

7 Emlékeztető A Hatékony Kommunikációhoz – 1. rész

Hogy én hogyan csinálom? Mik az én alapelveim? Leírom nagyjából…ezek a dolgok nagyon segítenek abban, hogy szenvedéllyel és kreativitással kommunikáljuk Isten Igéjét. Remélem segíteni fog…

#1 – Legyen egy igéd „az Igéből”

Nem lehet eléggé hangsúlyozni azt, hogy mennyire fontos a személyes idő Krisztussal. És mégis milyen gyakran előfordul, hogy annyira elfoglaltak vagyunk az üzenetre való felkészüléssel, hogy meg sem engedjük Istennek az üzenet hordozójának a felkészítését.I

Nem lehet enélkül…ÉS emiatt tudjuk hatékonyan betölteni a férj, az apa, a prédikátor és a vezető szerepet.

Mikor olvasom az Igét, akkor nem az üzenetre való felkészülés miatt teszem…azért mert kétségbeesetten szükségem van arra, hogy halljam, Jézus mit akar nekem mondani. De ilyenkor azért Isten ad üzenet ötleteket is…és azok legtöbbször hatalmas erővel bírnak, mert abból ömlenek ki, amit Isten tesz az életemben, szívemben.

#2 – Hallgass más prédikátorokat

(Nemcsak a Biblia Szólon belülieket.)

Meg szokták kérdezni tőlem, hogy „Hallgatok másokat is?” (Azon túl, hogy Pásztor Csabát minden héten) IGEN!

Aztán ezt kérdezik, „Abból, amit hallasz, használsz valamit?” IGEN!

Sokáig nem tettem. Mert azt gondoltam, hogy eredetinek kell lennem minden gondolatomban és ötletemben…aztán az Úr megmutatta, hogy van egy szó, ami tökéletesen leírja ezt a hozzáállást – BÜSZKESÉG!

Úgyhogy…hallgatok másokat…a szolgálatunkból és más gyülekezetekből…Olyanokat hallgatok, akiket szeretek…olyanokat is, akikkel esetleg nem értek egyet mindenben (teológiailag)…de kihívnak ÉS tanulhatok tőlük. (Isten mentse azt a pásztort, aki CSAK olyanokat hallgat, aki teljesen, tan szerint ugyanazt hiszi, amit ő...hol van akkor az objektivitás…csak megjegyeztem.)

Namost…az nem buli, ha szóról-szóra elprédikálod valakinek az üzenetét. De velem volt már olyan, hogy fogtam egy nagyobb részt valakinek az üzenetéből és hozzáadtam az enyémhez, vagy amit hallottam az volt egy ötlet mag, amit kiegészítettem, megspékeltem azzal, amit az Úr az én szívemben tett és aztán azt kommunikáltam. Ezt úgy hívják, hogy megszemélyesítés, és nincs gondom azzal, hogy ezt tegyem.

Semmi nem a mi eredeti ötletünk. Ezek Isten ötletei. Ha Isten szólt azon keresztül, megérintette és megváltoztatta az életed és gondolkodásod, meggyőződéseket kaptál belőle, akkor miért ne adnád tovább, csak megszemélyesítve.

#3 – Tanulmányozz

Hallgattam egy professzort a prédikálásról…azt mondta, hogy minden percre egy órát kell készülnöd, tanulmányoznod. Tehát ahány percet prédikálsz, annyi órát kell készülj. Amire rájöttem, hogy biztos megvolt az oka, hogy a prédikálásról tanított…de nem csinálta, az tuti!!! Tele volt teóriákkal, de semmi alkalmazás.

Ugyanakkor az is zavart, amikor egy fickó azt mesélte, hogy ő csak feláll, kinyitja a Bibliáját…és ahol kinyílik, arról prédikál! És azt mondta erre, hogy ez a hit gyakorlásának egyik leghatalmasabb cselekedete az életében, mert totálisan bízik a Szent Szellemben…erről azt gondolom, hogy ez a lustaság gyakorlásának egyik leghatalmasabb cselekedete, mert nem szereti annyira a rábízott embereket, hogy tervezzen számukra.

Vannak, akik többet készülnek, mint mások. Nehéz megmondani, hogy mennyit töltök felkészüléssel. Nálam hosszabb folyamat, akár hetek és hónapok, mert ötletek forognak, fejlődnek, de az aktuális felkészülés minimum 5 órát vesz igénybe…ez az én részem…ebben nincs benne az, amikor valami kreatív részén dolgozom (videó, képek, eszközök).

#4 – Legyen egyszerű az üzenet

Megtanultam, adhatok én nagyszerű teológiai és történelmi leckét…alkalmazás nélkül…DE EZZEL azt demonstrálom, hogy a Biblia nem kapcsolódik a mindennapi életünkhöz…ÉS EZZEL adok nekik egy jó okot a hallgatóságnak (hívő nem hívő), hogy miért távolodjanak el Istentől és az Ő gyülekezetétől.

Itt van néhány kérdés, amit feltehetsz mikor készülsz (Andy Stanleytől hallottam)…

• Mit akarok, hogy tudjanak?
• Miért akarom, hogy tudják?
• Mit akarok, hogy tegyenek?
• Miért akarom, hogy tegyék?

Van egy célom, mikor prédikálok…azt akarom, hogy tanuljanak valamit, amit nem tudtak…vagy emlékeztetni őket valamire, amiről esetleg megfeledkeztek.

Számomra az evangélium nem komplikált…a komplikált beszéd csak összezavarja az embert és összetöri Isten szívét. Ahogy már olvashattátok tőlem más bejegyzésekben is, azok, akik „mélynek” titulálják vagy gondolják magukat, ÁLTALÁBAN tonnányi információkkal és igevers áradattal zúdítják nyakon a hallgatóságot, alkalmazás nélkül…mert ha lenne benne alkalmazás, akkor ki kéne kászálódni a 2-3 órás bibliatanulmányról, ahol éppen Júdás örök sorsát próbálják megfejteni, és át kéne menni a szomszédba és meghívni a szomszédait a gyülekezetbe – ez bizony TETTEKKEL jár!!!

Egyszerű – legyen az üzenet egyszerű. Egy KIVÁLÓ teszt, mikor felteszed magadnak a kérdést, „Értem én ezt?” Mert ha nem érted…de kiállsz, és mégis megpróbálod elmagyarázni…akkor ott lesz előtted egy csomó ember, akik az órájukat figyelik, akik azért könyörögnek Istenhez, hogy megtörténjen az elragadtatás VAGY vigyen téged haza az Úr!

Többet legközelebb…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése