2011. április 13., szerda

Tanítványság!!!

Nagyon határozottak vagyunk a tanítványságot illetően! Nevetséges, mikor keresztények bíznak Isten Szent Szellemében, hogy Ő vonzza a bűnöst Krisztushoz…de amint ez megtörténik, mindjárt azt gondolják, hogy most már át kell vegyék a szitut…és sajnos van jó pár elfuserált életű keresztény, mert azt tanulták, hogy hallgassanak egy emberre és ne Jézusra (persze ezt nem mondják, csak hát „ha Isten embere szól, akkor az olyan mintha Isten szólna.”)

Láttam, ahogy keresztények végig mennek a Krisztusivá (szellemivé) válás „folyamatán” úgy, hogy azt gondolják ez egy „tedd ezt, tedd azt” dolog (bizonyos dolgok bent vannak az életemben és akkor úgy érezhetem magam, hogy „megérkeztem”). Sajnos az a tapasztalatom, hogy ez a tanítványozási hozzáállás csak még több törvénykező és önmagát szolgáló keresztényt hoz létre. Úgyhogy…hol van az egyensúly? Hogyan tanítványozzuk az embereket? Hogy csináljuk? Hiszen Jézus kiadta parancsban (Mt 28:18-20), hogy „tegyük tanítványokká” az embereket. Akkor most adnék 7 ötletet…

#1 – A megtérés után nyugodtan bátorítsd a bemerítkezést!

Az első lépés (az Írások szerint), amit egy új hívőnek meg kell tennie, a bemerítkezés. OK, lehet jó néhányan most azt gondoljátok „De én már megkeresztelkedtem,” vagy „Csecsemőként megkereszteltek.”

Figyelj, nagyon fontos, hogy megértsük azt, hogy minden bemerítkezés a Krisztussal való találkozás UTÁN történt!

Én egyszer voltam megkeresztelve 1997 júliusa előtt…aztán találkoztam Krisztussal!!! A pásztorom azt mondta, hogy merítkezzek be…én mondtam, hogy már megkereszteltek…és elmagyarázta, hogy akkor igazából csak annyi történt, hogy vizes lettem – vizes bűnös. A bemerítkezés egy változásnak a jelképe…de ha még nem találkoztam Krisztussal, akkor a változás még nem történt meg! BUMM!

TEHÁT…bemerítkeztem…és néhányotoknak be kellene merítkezni…ha még nem tetted meg azóta, hogy elfogadtad Jézust megváltódnak. Ha kérdésed van, írj egy emailt nyugodtan. Szegeden június 5-én lesz az istentisztelet keretein belül, kint az udvaron. Már van 3 jelentkező! Nem kell, hogy várj, tedd meg bátran!

#2 – Bátorítsd az embereket, hogy olvassák a bibliájukat.

„Mikor becsukjuk a Bibliánkat, Isten becsukja a száját!”

Zsidók 4:12-ben az van, hogy Isten Igéje élő és aktív. Azért is gondolom ezt nagyon komolyan, mert Isten ezt használta és használja most is a növekedésemben a legtöbbet. Nem tévedsz azzal, hogy azzal az éhséggel olvasod az Igét, hogy mit akar nekem Isten mondani.

#3 – Ima

Tanítjuk az embereket az imára! Ima az az idő, mikor kapcsolódunk Istenhez imádatban, bűnvallásban, dicséretben, magasztalásban, hogy milyen nagyszerű Isten Ő, és kiöntjük a szívünket Neki. A kapcsolódás ideje…és annyira fontos, hogy a napnak egy részét félre kell tegyük erre. A reggelek a legjobbak erre, mert akkor még tisztább az ember gondolata. Nincs időkorlátja…azok, akik 15 percet imádkoznak, nem kevésbé isten szerint valóak, mit azok, akik 45 percig nyomják. A cél a KAPCSOLÓDÁS.

#4 – Házi Csoportok

Szellemi utazásunkat nem magányosan kell megtegyük. A Biblia Zsidók 10:24-25-ben arra hív, hogy bátorítsuk egymást a folytatásra!!!

Egyik fontos felfedezésem az volt, hogy az ember első távolodó lépése Istentől általában az Isten népétől való távolodása volt. Láttuk ezt annyiszor (sajnos)! Csak gondoljunk Péterre. Mikor Péter elkülönült a tanítványoktól és nem hívők társaságában bújt meg, mit tett – MEGTAGADTA KRISZTUST…és mi is megtesszük, ha eltávolodunk!

Isten elhívott arra, hogy bátorítsuk és kihívjuk egymást. Mikor Jézus kiküldte a 70 tanítványt – párosával küldte őket, egyikük sem ment egyedül!!!

#5 – Szolgálat


Ellenkezve a köztudottal – egy tanítvány NEM az, aki elég sokat tud már a Bibliáról. Hékás, hiszen az ördög is nagyon jól ismeri a Bibliát…de nem igazán hívnám Krisztus tanítványának.

Az evangéliumokat olvasva azt látom újra és újra, hogy Jézus nemcsak tanította a tanítványokat, hanem ki is küldte őket, hogy Isten királyságának munkáját végezzék! ÉS…mikor a mennybe ment, munkát hagyott hátra a tanítványoknak.

Az, aki csak ücsörögni akar a hátsó fertályán olvasgatva a Bibliáját és aztán SEMMIT SEM akar csinálni, az NEM változik folyamatosan Krisztus képére…sőt, inkább sátán képére formálódik…aki, ahogy az elébb említettem, TUD MINDENT, az Írásokat, de semmit sem alkalmaz belőle.

#6 – Biblia iskola, Biblia tanulmányozása

Itt Szegeden van néhány óra hetente, melyek segítik az embereket a Krisztussal való járásukban…és választ is adnak a komoly és kemény kérdésekre, különböző témákban. Azt nem akarjuk, arra nem vágyunk, hogy olyan gyülekezet legyünk, ahol annyira sok tanulmányozás folyik, hogy könnyen kifogásként használják a semmittevésre.

#7 – Gyülekezeti Jelenlét

Tisztázzunk valamit…egy Bibliában hívő gyülekezet alkalmain rendszeresen részt venni, az igenis a tanítványság egy formája. Gyülekezetként az a célunk, hogy annak, aki minden héten eljön…

• Legalább egy olyan dolgot tanítsunk a Bibliából, amit még nem tudott – VAGY –
• Emlékeztetve legyen legalább egy olyan dologra, amit esetleg elfelejtett!

Azt gondolom, hogy ezek azok a dolgok, amik elősegíthetnek egy növekedő kapcsolatot Krisztussal…hogy tanítványok legyenek. Nem vagyunk tökéletesek ezen a területen (sem.)…és folyamatosan gondolkozunk és dolgozunk azon, hogy újabb módjait találjuk meg annak, hogy hogyan léphetnek kapcsolatba és maradhatnak kapcsolatban Krisztussal. De…ahogy már ezt párszor mondtam…bízunk a Szent Szellemben, hogy továbbra is vonzani fogja az embereket Krisztushoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése