2011. április 19., kedd

7 Emlékeztető A Hatékony Kommunikációhoz – 2. rész

Folytatva a múltkorit…de csak hat lett belőle.

#5 – Hallgass Istenre

Elég sokat készülök, ha prédikálnom kell, amire lehet valaki azt mondaná, hogy „Balázs, ennyi felkészüléssel és tanulmányozással – úgy érzem nem sok helyet hagysz Istennek.”

Lehet furcsán hangzik, de azt kel mondjam, hogy „Minden egyes alkalommal mondok olyan dolgokat az üzenetben, amiket nem terveztem…ÉS…minden alkalom más. Van bennem egy olyan kötelesség tudat, hogy ha Isten valamit a szívemre helyezett, akkor azt elmondom. Sőt volt többször is, hogy mikor kiálltam az emberek elé másról beszéltem, mint amivel készültem arra a bizonyos alkalomra.”

ISTEN TUDJA, HOGY MIT CSINÁL! Tanulmányozz…készülj…imádkozz…aztán légy engedelmes.

#6 – Légy Önmagad!

Mikor beszélsz, ÖNMAGADNAK kell lenned!

Nekem például nincs egy prédikátor mű hangtónusom!!! Nem változik meg a hangom mikor elkezdek beszélni és nem változom vissza, mikor lejövök a pulpitusról. Nem tudom te hogy vagy vele, de engem kimondottan zavar az ilyen. Próbálok teljes egészében valós lenni! Beszélek azon időszakaimról, mikor jól csinálok dolgokat…és őszintén beszélek azokról is, amikor nem csinálom jól. Nyílt és őszinte vagyok…és lehet, hogy valaki nem ért egyet velem ebben, de erre csak azt mondom, hogy „nekem működik.”

Hallottam egyszer (már nem is tudom hol) valaki azt mondta, hogy „nem kell a hibáidról, tévedéseidről beszélni, hiszen olyasvalakiről kell beszélni, akire felnézhetnek.” Azt mondtam erre, „Bizony olyasvalakiről beszélek, akire fel lehet nézni…az Ő neve Jézus. Ha egész életükben én rám néznek fel és Krisztust meg nem ismerik, akkor az egész örökkévalóságot a pokolban fogják tölteni – és ezért nem akarok jól kinézni az emberek szemében…”

Pásztorok, vezetők, azért legyetek bölcsek…nem kell összekeverni a prédikálást a gyónással. DE…amit felfedeztem, hogyha az emberek tudnak veled azonosulni, akkor sokkal jobban fognak hallgatni. A hallgatóink nem akarják, hogy üvöltözünk velük és elmondjuk, hogy milyen szerencsétlen, elfuserált banda – azt akarják látni, hogy vannak rajtuk kívül is olyanok, AKIK próbálkoznak, és ELBÉNÁZZÁK a dolgokat néha…de felállnak leporolják magukat és megpróbálják újra.

Ennyi…és mint ahogy mindig elmondom, lehet neked nem működik ez…szedd ki belőle azt, ami hasznos számodra, a többit hajítsd a kukába!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése