2010. december 21., kedd

Gondolom Te Is Vágysz Arra, Hogy NE Legyél Hülye – 1. rész

Húúú, csináltam ám nagy hülyeségeket az életben…IGAZÁN hülye döntések. De abban is biztos vagyok, hogy hülyeségben nem vagyok egyedül az olvasók között. Olyan sokan vagyunk ebben a világban, akik úgy tűnik, hogy sokszor hozunk rossz, életet veszélybe sodró döntéseket...és a legvégén csak ülünk a sarokban és feltesszük ugyanazt a jó öreg kérdést, hogy „Hogy lehettem ekkora barom?”

2-3 évvel ezelőttig, elég sokszor hoztam ostoba döntéseket anyagi területen…FŐKÉNT a bevásárló kártya használatában. Az egyik bevásárlókártya kiegyenlítésére a másikat használtam. Azt hittem, hogy jó üzletet csináltam…és nem tudtam kisebbé tenni a tartozásomat…azt gondoltam magamban, hogy milyen okos vagyok.

Biztos vagyok abban, hogy mindannyian hoztunk már ostoba döntéseket – párkapcsolatok területén – karrier, munka – gyereknevelés – minden területen!

Pásztorként az egyik folyamatos imám az, hogy az Úr óvja meg az embereket a hülyeségeimtől. Tudok ám hülye döntéseket hozni…ÉS tetszik, nem tetszik…a döntések, amiket hozunk, BIZONY hatással vannak másokra.

Úgyhogy, mit tehetek, hogyan intézhetek támadást az ostoba döntések ellen? A Biblia azt mondja Példabeszédek 4:5-7-ben, hogy bármi áron bölcsességet kell SZEREZZÜNK – keresnünk kell a bölcsességet – a vágyaink az életben nem arról kell szóljanak, hogy csak úgy úszunk, hömpölygünk át az életen és majd meglátjuk, hogy mi lesz…hanem inkább szerezzünk bölcsességet, hogy ismeret és bölcsesség legyen a döntéseink mögött. Hogy csináljuk ezt? Három dolog –

#1 – Kérj Istentől Bölcsességet

A Biblia Jakab 1:5-ben azt mondja, hogy ha híjával vagyunk a bölcsességnek, akkor kérjük Istentől, és Ő adni fog!

Például – férfiak, még sosem találkoztam olyan férfival, aki azt mondta volna „Hé srácok – ÉN teljesen értem a nőket.” (Ha ezt állítod magadról, akkor hazudsz!) A hölgyek összetettek. Néhányan azt mondják erre, hogy „Balázs vigyázz, hölgyek is olvassák a blogod.” Hát – akkor…ha nő vagy, akkor nagyon jól TUDOD, hogy összetett vagy. Hányan sírtatok már úgy, hogy valaki odament hozzátok megkérdezve, hogy miért sírsz és ti azt mondtátok, hogy „Nem tudom!” Látod…néhány hölgy még a másik hölgyet sem érti meg!

Ne érts félre – egyáltalán nem akarom leszólni a hölgyeket…csodálatosak, és mindannyian gyönyörűek; ÉS, én is egy hölgyet vettem feleségül!  De – házasnak lenni ezen a világon nagy kihívás, mert a férfiak és nők annyira különbözőek! (És ha még egy házaspártól azt hallom, hogy el akarnak válni, mert nem illenek egymáshoz, akkor öklendezni fogok…rájuk!!! TERMÉSZETES, hogy nem illetek egymáshoz…te egy fickó vagy – ő meg nem egy fickó – értsd meg és ennyi!)

Bocsi a kirohanásért…szóval – mivel egy nőt vettem feleségül…és a nőket néha nehéz megérteni…az egyik dolog, amiért sokszor imádkozom, hogy Isten adjon nekem bölcsességet, hogy megértsem Virágot (a feleségemet.) Arra kérem, hogy hadd lássak néha Virág szemein keresztül…és, hogy jobb döntéseket hozzák a családom vezetésében.

Férfiak, nyugalom – ez még nem okozott olyat, hogy habfürdőzzek és olyan filmeket nézzek, mint a „Mona Lisa mosolya,” de fejlődtem abban, ahogy Virággal bánok. Úgyhogy gyerünk – kérjetek Istentől bölcsességet.

#2 – Olvasd A Bibliát!

OK – hadd mondjam ezt és aztán tovább is megyek…még SOHA SENKI nem hibázott úgy, hogy bibliai elveket alkalmazott az életében – SOHA!!! Bölcsesség van Isten Igéjében!!!

Senki nem jött még oda hozzám, hogy „Hé pásztor Balu, úgy döntöttem, hogy tisztelni fogom Istent a pénzemmel…összevagdostam a kredit kártyámat…kisebb lakásba költöztem és egyszerűbb autóra cseréltem, csak azért, hogy bőkezűbb lehessek…és MOST hihetetlen anyagi megkötözöttségben vagyok.”

Senki nem mondta még azt, hogy „Hé pásztor Balu, elkezdtem úgy szeretni a feleségem, ahogy Krisztus a gyülekezetet – elkezdtem szolgálni felé, a szükségeit az én szükségeim elé helyezni…és amióta ezt teszem, teljesen ki van fordulva önmagából és el akar hagyni engem.”

Senki nem mondta még azt, hogy „Hé pásztor Balu, elkezdtem megbocsátani azoknak, akikre már régóta haragudtam…és azóta annyira mérges vagyok, mogorva minden ok nélkül.”

SENKI nem mondta még ezeket…és senki nem is fogja…mert amint alkalmazzuk a bibliai bölcsességet, abban a pillanatban elkezdenek a dolgok a helyére kerülni. Hát nem király, ahogy ezt Isten kialakította?

És most nem folytatom…a többit majd holnap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése