2010. december 1., szerda

Egy NAGYSZERŰ Dalvezető Jellemzői 2. rész

#4 – Egy Nagyszerű Dalvezetőnek Figyelnie Kell A Szent Szellem Vezetésére!

Hihetetlen, hogy sokszor összebeszélés nélkül is sokszor passzolnak a dalok ahhoz, amiről éppen beszélni akarok. És a végére pedig mindig egy megfelelő témájú dalt szintén beválaszt Dávid. Csak mosolygok azon, ahogy Isten szolgál felénk így is.

Egy dalvezető nemcsak összedob egy dallistát…hanem találkozik a pásztorral, hogy valamit megkaparintson abból, amiről szó lesz az istentiszteleten…aztán elbújik, hogy imádkozzon felőle, hogy Istent keresse, Őt kérje, hogy vajon melyik dalt szeretné Ő az istentiszteleten.

Még egyszer – ha a dalvezető nem hallgat a Szent Szellemre, akkor elkerülhetetlenül is a kedvenc dalait fogja énekelni…és az emberek azt fogják látni, hogy ez egy show és nem imádat.

#5 – Egy Nagyszerű Dalvezetőnek Nagyszerű Kapcsolata Kell Legyen A Vezető Lelkipásztorral

Tetszik, nem tetszik – a dalvezető és a pásztor a két leginkább szem előtt lévő ember a gyülekezetben…és ennek a két embernek muszáj, hogy egy lapon legyenek – vagy gázos lehet a vasárnap…és ezt mindenki látni fogja lentről.

Amit tehetnének, hogy több időt töltsenek együtt, hogy megismerjék, mi újság van az egyik világában és mi újság a másikéban. Csapat vagyunk!

Vezető lelkipásztorok, dalvezetők – meg kell értsétek ezt – ez nem az EGÓról szól…ha bármikor is az egóról kezd el szólni a dolog, akkor az egyikőtök, vagy mindkettőtök lángra fog lobbanni, mert ahelyett, hogy az embereket próbálnátok Krisztusért elérni, a figyelem arra fog terelődni, hogy ki kapja majd a több figyelmet és érdeklődést…és ennek nem így kéne lennie.

Ha a dalvezető mond valamit az üzenetről…a pásztor meghallgatja. ÉS...a pásztor mondhat bármit a zenéről…a dalvezető meghallgatja. A dalvezetőnek és a vezető lelkipásztornak FONTOSNAK KELL tartania a másik véleményét…különben könnyen konfliktusok adódhatnak.

#6 – Egy Nagyszerű Dalvezető Keresi A Tehetséget És Ajándékot

Egy nagyszerű dalvezető nem ragaszkodik ahhoz, hogy minden dalt ő énekeljen…nem neki kell a színpadon állnia minden istentisztelet alkalmával…egyáltalán nem fél attól, hogy megossza a színpadot…ÉS folyamatosan keresi a módját annak, hogy hogyan bátorítsa és kovácsolja összébb a zenekart és az énekeseket, és mindenkit, akivel együtt szolgál.

Én nagyon nagy hangsúlyt tettem erre annak idején és meg is lett a gyümölcse. Mivel kongáztam is, ezért jó párszor a háttérbe húzódva engedtem a fiúkat, hogy vezessék a gyülekezetet a dalszolgálatban. Nekem ez teljesen rendben volt, mert tudtam, hogy nem csak az én dolgom, hogy az istentiszteleten dalt vezessek…hanem képezzek és mentoráljak másokat, hogy ugyanazt tegyék, mint én.

Na, jó volt visszaemlékezni! Örülök Budapesten olyan srácoknak, akikkel együtt szolgáltam és még mindig ott vannak a helyükön hűségesen! Nevek: SSZ, BT, SZG, SJ, GA, KB, DA, TE!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése