2011. február 23., szerda

Hét „Trükk”, Amit A Gyülekezetben Használunk 1. rész

Hogy mik a trükkjeink, amikkel a gyülekezetet építjük?

Mikor olyan gyülekezetet találsz, mely eléri az Istentől távol lévő embereket…valamilyen sikerrel…akkor csak figyeld meg, egyből vádolni kezdik, hogy az a gyülekezet trükköket használ és persze vizezi az evangéliumot (hidd el, ez így van). Tehát, ha életek változnak meg körülötted, akkor TUTI, HOGY NEM AZ EVANGÉLIUMOT PRÉDIKÁLOD, igaz?:))

(Amúgy meg…akik szorgalmasan szolgálnak az emberek felé az evangéliummal, nem kritizálnak titeket, mert nincs idejük veletek foglalkozni!!!)

Úgyhogy úgy döntöttem leírom, hogy mik a mi „TRÜKKJEINK” itt a szegedi Biblia Szólban.

#1 – Mindig Jézusról Beszélünk!


Komolyan mondom…Ő az egyetlen értelme a gyülekezetnek! Ráadásul azt mondta Máté 16:18-ban, hogy ez az Ő GYÜLEKEZETE! Úgyhogy úgy döntöttünk, mivel a gyülekezetnek Róla kellene szólni…hát…akkor NEKI KÉNE A KÖZÉPPONTBAN LENNI…és mivel Ő él, ezért életeket változtat meg.

Tisztázzunk valamit – Jézusról beszélünk. Nem a lottóról, vagy hogy kéne mindenkinek a 700-as klubot néznie, vagy mentsük meg a delfineket, stb. Igen tudjuk, hogy a körülöttünk lévő világ brutális állapotban van, de azt nem hisszük, hogy azért, mert a rossz emberek rossz döntéseket hoznak…hanem a világ brutális állapotban van, mert nem ismerik JÉZUST!

Egyedül Jézus fog életeket megváltoztatni…EGYEDÜL JÉZUS!

#2 – A Bibliát Használjuk

Hallottam már néhányaktól azt mondani, hogy ha a Bibliából prédikálsz, akkor nem fognak jönni az emberek – SEMMI nem áll távolabb az igazságtól!

Szeretem Isten Igéjét – SZERETEM, minden egyes versét…és hiszem, hogy SENKI SEM TUDJA AZ ÉLETÉT ELSZÚRNI, ha Isten Igéjét KÖVETI…úgyhogy minden istentiszteleten ellentmondást nem tűrően használjuk a Bibliát.

Nem volt még soha olyan alkalmunk, ahol ne használtuk volna a Bibliát, ne azt tanítottuk volna!!!

Honnan jönnek az ötleteink? Khm…hát…a Bibliából! A legeslegjobb könyv!!!

#3 – Olyan Módon Tanítjuk A Bibliát, Amit Az Emberek Megértenek

Néha lelki füleimben hallom ezt a mondatot: „Hát Balázs, azért jó lenne néha mélyebbre menni.” Hadd fordítsam le ezt neked – amit ez a személy mondani akar, amit ért ez alatt, hogy „Hé Balázs, bárcsak összezavarnál engem teljesen annyira, hogy semmi alkalmazás sincs…így úgy mehetnék haza, hogy sokkal okosabbnak érzem magam és nem is lenne rajtam az a teher és felelősség, hogy tulajdonképpen alkalmaznom is kéne azt, amit hallottam.”

A fejemben két kérdésre akarok válaszolni, mikor az üzeneteimre készülök. Az első, hogy mit szeretnék, hogy tudjanak. Úgy érzem, az a dolgom, hogy pásztorként és tanítóként Isten Igéjét úgy kell tanítsam, hogy azt megértsék és mikor haza mennek, akkor legalább egy dolog legyen, amit megtanultak… VAGY emlékeztettem őket legalább egy olyan dologra, amit elfelejtettek.

A második kérdés, hogy mit szeretnék, hogy tegyenek. Úgy gondolom, hogy egy üzenet alkalmazás nélkül hatalmas hiba. AZ EMBEREKNEK NEM TÖRTÉNELEM LECKÉRE VAN SZÜKSÉGÜK – gyakorlati segítség kell nekik a mindennapi életükben. Úgyhogy pásztorként egyáltalán NEM akarom őket összekavarni azzal, hogy dobálózok mindenféle teológiai kifejezéssel, amiről fogalmuk sincs csak azért, hogy azt higgyék én milyen marha okos vagyok…inkább azt akarom, hogy Isten Igéjével megmutatom nekik, Isten mennyire vágyik arra, hogy kommunikáljon velünk OTT AHOL VAGYUNK.

(Akik esetleg most kiakadtak csak hadd mondjam el, hogy szeretem a teológiát…nyugi…olvasom…mégis, megtanultam, hogy ha beszédről van szó, akkor a főzést a konyhában kell végezzem és az embereknek egy teljesen kész ételt akarok kivinni az asztalra.)

Na ennyi elég egyenlőre – holnap a többit…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése