2010. augusztus 30., hétfő

Döntések, Döntések, Döntések

Mindannyian küszködünk a döntéshozatallal, nem? Mindannyian jó döntéseket akarunk hozni, nem? Senki sem úgy ébredt ma reggel, hogy „Drága Uram, ma hülye akarok lenni.” Nem tudom te hogy vagy vele, de nem kell ezért az Úrhoz imádkoznom segítségért – magamtól is elég hülye vagyok!!!

Szóval, hogyan hozunk jó döntéseket, olyanokat, amik nem okoznak fájdalmat és csalódást? Hadd mondjam el neked azt, amit én teszek…néhány kérdés, amit felteszek…talán majd segít, de lehet nem – de azért megéri elsütni őket.

#1 – Mit Mond A Biblia Arról A Bizonyos Helyzetről?

Sokan sokfélét gondolnak a Bibliáról – az én nézetem az, hogy teljesen az ihletett és tévedhetetlen szava Istennek. Isten használati utasítása (és szerelmes levele) az ember számára…és SOHA nem hoztam még rossz döntést az életemben, amikor a tanácsát követtem.

Például, ha azon ügyködsz, hogy együtt élj valakivel a házasság előtt és azon tűnődsz, hogy ez a helyes választás-e…a Biblia azt mondja „nem”, mert tartózkodnunk kell a szexuális erkölcstelenségtől.

Ha meg akarsz venni valamit…és nem tudod finanszírozni önmagadtól…a Biblia azt mondja, hogy nem kéne többet költenünk, mint amennyit keresünk.

Ha követed az Írást, akkor nem lesze összezavarodva!

#2 – Mit Tenne________________Ebben A Helyzetben?

Én mindig próbálom magam olyanokkal körülvenni, akik okosabbak nálam. (Egyébként egyáltalán nem nehéz ilyenekkel találkozni!) Mikor belefutok egy olyan helyzetbe, ami túl van az én bölcsességemen és tapasztalatomon…akkor megkérdezem őket, hogy ők mit tennének.

Például, mikor az anyagiakról van szó, akkor van egy-két olyan ember, akik nagyon bölcsek az anyagiak területén, akik hihetetlen bölcs döntéseket hoztak ezen a területen és NINCSENEK a fejük tetejéig eladósodva, megkérdezem őket. Megtanultam, hogy gyakran Isten más embereket használ arra, hogy hihetetlen mennyiségű bölcsességet adjon nekünk. Ugyanitt azt is megemlíteném, hogy Isten mentsen attól, hogy olyasvalakitől kérj tanácsot az anyagiak területén (vagy akármiben), akinek nincs kontrolja afelett (nem az Úr uralkodik azon a területen), mégha tekintélyes ember is.

Ha vezetőségről van szó…van néhány ember az életemben, akikhez mehetek döntésekkor, csak azért, hogy leellenőzizzem, vajon együtt gondolkodom e Isten Igéjével.

ÉS, amikor életbevágó döntés előtt állok…SOHA nem hozok egyedül döntést. Mindig megkérdezek valakit, aki bölcsebb nálam…ezzel rengeteg dologtól megvédem magam (és mindenkit magam körül), amik rosszul sülhettek volna el.

#3 – Ez A Döntés Mindenkit Boldoggá Tesz?

Valamit megtanultam…pásztorok ÚTÁLNAK csalódást okozni embereknek…és ez szerintem rengeteg gyülekezetet és szolgálatot lesöpört már az asztalról.

De tudnod kell – bármilyen döntéssel is küszködsz…nem tudsz mindenkit boldoggá tenni. Itt leteszem neked a nagy esküt, hogy valaki tuti, hogy mérges lesz rád. DE, ne aggódj emiatt…Példabeszédek könyve azt mondja, hogy az emberektől való rettegés csapdába ejt (29:25). Az egyik imám mindig az, hogy az Úr mutassa meg azt, ami helyes és adjon rá bátorságot, hogy meg is tegyem azt…még akkor is, amikor nehéz dologról van szó.

#4 – Miután Meghoztam A Döntést, Szembe Tudok Nézni Azokkal, Akik A Legjobban Szeretnek?

Azt a betyár mindenit! Ez kihívó. Ez aztán igazán és mélyen személyes. Döntéshozóként rájöttem, hogy Virág szemébe kell nézzek és választ kell adjak a döntéseimet illetően…és mindig úgy akarok a családom szemébe is nézni, hogy tiszta a lelkiismeretem, és meg vagyok győződve arról, hogy a legjobb döntést hoztam rájuk nézve is.

Ugyanez igaz a gyülekezetet illetően. A vezetőségben fel kell tegyük a kérdést, „Ha meghozzuk ezt a döntést – ki kapja a dicsőséget?” Azt akarom, hogy Isten kapja a dicsőséget az egészért…és úgy akarunk a csapat és a gyülekezet szemébe nézni, hogy a döntésünk azon alapult, mi a legjobb a gyülekezetnek és nem néhány embernek.

Ezek olyan dolgok, amik segítenek nekem…és azt is megígérhetem neked, hogy nem mindent csinálok jól és helyesen…de amikor tatom magam ehhez a listához…hát…akkor jól csinálom a dolgokat.

Isten Áldjon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése