2010. augusztus 24., kedd

Mi Az Ami Számít?

Azt hiszem tavaly volt egy műsor a tévében, amiben Benkő Dániel feleséget keresett. Amikor reklámozták, az első dolog, ami a számra jött, az „Ki a fityfene néz meg egy ilyen beteges valóság show-t ezzel a fószerrel?” Az elmúlt években mutatott bármi értelmeset és építőt a pucér testén kívül? De az igazság az, hogy vannak jó néhányan, akiknek sokat számít ez a műsor!

Aztán eszembe jutott, hogy mindannyiunk leakad olyan dolgokon, amik nem számítanak és engedjük, hogy ezek a dolgok uralják az érzéseinket, érzelmeinket…AZ ÉLETÜNKET.

Például – férfiak, mikor sportról van szó. Mikor én játszom valami játékot, akkor egy célom van, győzni! Ha ellenem játszol, akkor halálos ellenségem vagy…és egyetlen célom az, hogy legyőzzelek. (HEHE)

Figyelj. Nincs is baj ezzel a hozzáállással addig a pontig, amíg nem ez uralkodik rajtad. Láttam és hallottam embereket, akiknél barátságot szakított szét a győzni akarás, mocskos szavakat mondtak egymásnak, kiabáltak a bíróval (ilyet én is csináltam). És miért – egy hülye játék miatt.

Nálam is volt némi mértéke ennek, míg végül rájöttem, hogy az a játék valójában nem számít...nem lesz rajta a holnapi újság címlapján. Úgyhogy eldöntöttem jó pár évvel ezelőtt, hogy keményen fogok játszani – versenyezni – a győzelemre hajtani…de ha nincs győzelem, akkor az nem számít.

A baj az, hogy rengetegen fennakadnak olyan dolgokon, amik nem számítanak. Szenvedélyes rajongói leszünk olyan embereknek, akik nem is ismernek minket…és nem is fognak (pop-rock sztárok, film sztárok). Leakadunk olyan tevékenységeknél, amik azért vannak, hogy élvezzük őket – de egészségtelen megszállottsághoz vezethet, és pólókat, sapkákat, törölközőket veszünk, amin a kedvenc csapatunk, sztárunk van, és irreális mennyiségű pénzt költünk el arra, hogy ott legyünk minden olyan eseményen, ahol szerepelnek…és végül a pályán, vagy a porondon nyújtott teljesítményük igazán nincs is hatással az életünkre…egyszerűen csak nem számít.

Kérlek ne értsetek félre. Nem azt mondom, hogy ezek a dolgok, sportok, személyek mind rosszak. Nem bűn golfozni, pecázni, focizni, meccsre járni – a probléma ott kezdődik, amikor szenvedélyes rajongói leszünk ezeknek és megfeledkezünk arról az EGY dologról, ami a leginkább számít – hogy Jézus Krisztus teremtett minket céllal, a szenvedélyünkkel együtt. A vágyunk és szenvedélyünk az életben az kell legyen, hogy felfedezzük, miért vagyunk itt ezen a bolygón, és miután felfedeztük, arra igyekezzünk teljes erővel, lényünkkel! Ez az ami számít!

Akárhogyis, gyakran találkozom olyanokkal, akik nem igazán élik AZ ÉLETET – inkább léteznek, mintsem hogy élnek…és le merem fogadni, ez azért van, mert olyasmire igyekeznek, olyasmit hajtanak az életben, ami NEM SZÁMÍT.

Te hogy vagy ezzel? Olyasvalamiért élsz szenvedéllyel, ami egy nap majd nem számít? Ha egy listát kellene írnom, azt mondanám, hogy ezekért a dolgokért vagyok a legnagyobb szenvedéllyel…

#1 – A Jézus Krisztussal való kapcsolatom…és az Írások szerint – ez számít!

#2 – A Feleségem! Higgy nekem – ez számít! SOHA nem engedem, hogy egy hobbi vagy munka kiüsse Virágot, mert Ő a legfontosabb emberi kapcsolatom itt a földön! És az Írások szerint Ő számít!

#3 – A Gyermekeim! Az Írások szerint hihetetlenül fontosak. Csak fáj a szívem, amikor azt látom és hallom, hogy házaspárok még munka után is dadával hagyják a gyereküket, mert vannak fontosabb „dolgok” (ami lehet a túlóra egy jobb autóért, a még több kütyüért, a hobbiért, az áhított életszínvonal megtartásáért). De ezek a dolgok nem számítanak. Hogyan fogják megkapni a hit örökségét, a szeretet örökségét, a remény örökségét, az öröm örökségét, a bőkezűség örökségét? Ezeket nem fogják átutalni Flóra és Fruzsi számlájára, mikor meghalok. Mindezeket úgy és akkor kapják meg, amikor velük vagyok.

#4 – A Gyülekezet – elkötelezett vagyok a gyülekezet felé. Őszintén hiszem, hogy a világ reménysége az, amikor egy helyi gyülekezet Jézus Krisztust tanítja. Szenvedélyes vagyok a helyi gyülekezetem iránt…érzelmekben és gondolatokban gazdag…és hálás vagyok, hogy Isten részt adott ebben.

Ez a top 4 – mind számít – itt a kihívás! Csináld meg te is a listádat…és kezdj el azok körül forgolódni, amik számítanak! (És…ha Jézus nálad nincs a top 4-ben – akkor küldj egy email-t, hogy elmondhassam hogyan tud oda bekerülni!!!)

Hiszem, ha azokra a dolgokra igyekszünk, amik számítanak, akkor az élet sokkal többet fog jelenteni számunkra! Mindezek után hadd mondjam el – BOCSI BENKŐ DÁNIEL, A VALÓSÁG SHOW-D CSEPPET SEM SZÁMÍT!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése