2010. augusztus 8., vasárnap

Kreativitás I.

Én valahogy mindig szerettem ötletezni már az általános iskolában is. Szervezkedtem, intézkedtem meg minden (őrsvezetővé is választottak - Fóka őrs). Szerveztem Őrs kirándulásokat, nagyon tuti volt. Bajba is kerültem miatta néhányszor. Volt ötletem mindig. Persze kívül felvettem a környezetem formáját, de belül volt egy fajta lázadás bennem (nem túl nagy), belül kreatív maradtam.

Amivel mindig is gondom volt, hogy nem tudott lekötni, amikor egy tanár unalmasan tanított. Meg is buktam egyszer még középiskolában matekból, pedig általánosban 5 voltam és szerettem is. Aztán a bukás utáni félévben 4-re tudtam javítani, mert elkezdett foglalkozni velem a tanár. De azon gondolkodtam, hogy hogyan lehetne másképp tanítani az anyagot, hogy ne legyen annyira unalmas. Kreatív voltam.

2002-2008-ig a Biblia Szól gyülekezet alkalmazásában voltam és az irodában dolgoztam. Sok minden volt a tányéromon, és idővel még több lett. Annyi, hogy le is estek róla dolgok. 2005-ben lettem a zeneszolgálat vezetője, aztán 2006-ben elindult az Új Kezdet szolgálat és mindkettőben rendkívül fontos része volt a kreativitásnak (egyébként minden szolgálatban). Abban az évben megtanultam egy leckét-nem mindenki értékeli a kreativitást, mert gyakran kimozdít bennünket az úgymond „normál” kerékvágásból „Ezt nem így, hanem úgy szoktuk csinálni.” Vagy „Ezt még sohasem csináltuk.” Kipróbáltam egy csomó kreatív dolgot, és láss csodát a csapat nőtt és az Alpha-kurzuson keresztül jöttek emberek Krisztushoz és a gyülekezetbe. Aztán 2008 januárjában Szegedre költöztünk csatlakoztunk az itteni csapathoz.

Sokat tanított Isten a prédikálásról, mikor P. Csabát helyettesítettem Szegeden 5 teljes hétig (2010 június-július). Albániában voltak és arra az időre rám bízta a gyülekezetet. Az egyik dolog, amit Isten tanított, hogy milyen gyakran megfeledkezünk arról, hogyan legyünk kreatívak az evangélium kommunikálásában.

Az egyik kulcsszavunk Szegeden a kreativitás. Megtanultam ebben a pár hétben, hogy nem is olyan rossz dolog, amikor rendszeresen kiszámíthatatlanok vagyunk. Sosem tudják mire számítsanak „Vajon most mivel rukkol elő?” Kreatív módokon kommunikálni, mert az emberek sokkal jobban emlékeznek rá. Nem felejtik el, mikor kitépkedtem a Bibliámból a lapokat, esernyővel a kezemben prédikáltam végig egy egész üzenetet, répa tortát ettem az üzenet prédikálása közben, pokémon bábu, Barbie és Ken (elkértem a lányoktól), Barbie falióra… stb. Ezek segítenek, hogy jobban emlékezzenek arra, amit hallottak. Legalábbis ők mondták és emlegetik is…

Honnan szedem ezt a furcsa elgondolást? Hát, van egy fickó, a neve Jézus, Ő igazán toppon volt, amikor kommunikációról volt szó…elképesztően kreatív volt. Amit esetleg erre néhányan mondanának, hogy „Ha így prédikálsz, az nem elég MÉLY.” (erről írok majd a napokban, ugyanezen téma alatt). Ezt azért mondják, mert azt hiszik, hogy az Írás tanításának egyetlen módja az sorról sorra vagy versről versre kell történjen. Amivel egyébként nincs bajom, mert szeretek így is tanítani, de nem ez az egyetlen módja. És különben is arról írok, amit az elmúlt időszakban felfedeztem, gyakoroltam és tanultam.

A kérdésem azokhoz, akik ezt gondolják, hogy „Pontosan hol láttátok Jézust így kommunikálni?” De komolyan, hol látni az evangéliumokban, hogy Jézus így tanítana, „Hadd tanítsak most nektek 4 dolgot Isten szeretetéről.” NEM-Ő mindig történetekkel kommunikált, tárgyakat használt (emlékszel, kenyér és hal sztori, le merem fogadni, hogy sosem felejtették el, VAGY emlékszel, amikor a vízen járt, tényleg, ott sem az volt, hogy leültette volna a tanítványait és mélységekig menő Biblia tanulmányozást végeztek, bebizonyítva 1Mózesből, hogy Ő képes a lehetetlent is megtenni—Bemutatta nekik úgy, hogy a vízen járt- HÁT mi ez, ha nem ERŐTELJES KOMMUNIKÁCIÓ.

Teljes meggyőződéssel hiszem, hogy ezen a földkerekségen a gyülekezetnek kéne a legkreatívabbnak lennie. Miért? Mert Isten alkotta, teremtette a kreativitást, alkotókészséget (Ő az Alkotó), Jézus bemutatta, és a Szent Szellem pedig végrehajtja, és képessé teszi a gyülekezetet. Tiszta szívből arra vágyom, hogy egy nap Hollywood lessen el ötleteket a gyülekezettől és ne fordítva.

Gyülekezetünk tele van kreatív emberekkel. Olyanokkal, akik a technikán, zenén, művészeten, és rengeteg más módon keresztül tudják kifejezni magukat. Azért imádkozom, hogy a sok-sok gyülekezet megragadja ezeket az embereket, sőt megtanulják, hogy hogyan ragadják meg ezeket az embereket és az ötleteiket, sokkal inkább, minthogy e világrendszer gyarapodását támogassák az ötleteikkel. Isten NEM UNALMAS –ezért az Ő gyülekezetének sem kell annak lennie.

Erre azt gondoljátok, „Ez szuper Balázs, de mi van velem-én nem vagyok kreatív.” Ó, dehogynem…De erről majd holnap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése