2010. szeptember 24., péntek

A Biblia Néha Nagyon Nehéznek Tűnik

Felkeltettem a figyelmed?

Jakab levele egy nagyon kihívó rész önmagában…de mégis van két vers az első fejezetben, ami zavar – úgy értem TÉNYLEG zavar…könnyű megjegyezni…de elképesztően nehéz alkalmazni…ezek azok…

„Tanuljátok meg, szeretett testvéreim: mindenki készségesen hallgassa meg a másikat, de jól gondolja meg, mit beszél, és ne legyen hirtelen haragú. Mert az ember haragja nem vezet az Isten szerint való igaz élethez.” Jakab 1:19-20

Hát nem utálatos? És nem kell a „Hogy mondhat ilyet?” duma…senki, úgy értem aki elolvassa, azok közül SENKI sem tör ki hallelujázva, hogy „igen Uram – akarom, akarom, most rögtön alkalmazni akarom!” Ne érts félre…szerintem egy hatalmas gondolat…teljes mértékben egyetértek…de ellene megy mindennek, ami bennem van – ami egy emberi lényben van. Nézzük csak végig!

„Mindenki készségesen…HALLGASSON!” MI VAN? Lehet ott ülsz egy meetingen és annyira nehéz úgy hallgatni valakit, hogy közben TUDOD, nincs igaza…érzed, hogy kezd felmenni a pumpa…elkezd remegni a szád széle…most már MUSZÁJ mondanod valamit és mondod is – és meg sem engeded neki, hogy befejezze a gondolat menetét. És azonnal érzed a megkönnyebbülést…mígnem a másik személy rádnéz (azzal a tekintettel, ami tagadhatatlanul azt komunikálja feléd, hogy nem vagy normális) és azt mondja, „Éppen ide akartam kilyukadni, csak félbe szakítottál.”

(Arra is rájöttem, hogy sokszor leálltam a másik személy hallgatásával és már készítettem az érvelésem ellene – szóval, ha nem is szakítottam félbe…megtettem azt az agyamban)

Ez különösképpen kihívó a házas férfiaknak. Hallottam egyszer „a nők érzékelők, a férfiak megoldók.” A nők az érzelmeiket akarják kifejezni…csak betekintést akarnak adni a férfinak, hogy éppen hogyan éreznek belűl – a férfi, aki NEM szereti a vers ezen részét, pedig meg akarja oldani a problémáját…úgyhogy a történet felénél már félbeszakítja kedvesét és gyorsan lenyom egy listát, hogy mit kéne tegyen, hogy a világ sokkal jobb legyen körülötte – de amit igazán szeretett volna, annyi, hogy meghallgassa…mert a választ már ő is kitalálta.

„Jól gondolja meg mit BESZÉL.” MI VAN? Ez kemény…és szoros összefüggésben van a készséges hallgatással…sokszor gyorsak akarunk lenni a beszéddel, mert azt hisszük, hogy meg van a válasz. Engem „zavarba hoznak” (zavarnak) a gyorsan közbeszólók. És előbb vagy utóbb minden vezetőnek túl kell tennie magát ezen.

„Ne legyen…HIRTELEN HARAGÚ” MI VAN? Én nem lassú akarok lenni a haraggal…hanem gyors. Mikor valaki elém vág a úton…én ott mérges akarok lenni! Nem érdekel, hogy lehet nem is látott. Nem érdekel, hogy lehet siettek nagyon valahová. Nem érdekel, hogy talán 5 gyerek is ült a kocsiban és haza akartak érni amilyen gyorsan csak tudtak. Én mérges akarok lenni!!!

De az Írás azt mondja, hogy ne legyünk hirtelen haragúak…nem azt mondja, hogy a harag rossz…hanem annak egy folyamatnak kell lennie és figyelembe kell vegyen sok sok részletet.

Meg kellett tanuljam, hogy a jogtalan harag sohasem vezet minket az igazságra.

Ezek a gondolatok csak némi betekintést adnak a világomba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése