2010. október 21., csütörtök

FIGYELEM FELKELTŐ PARANCSOLATOK 7. RÉSZ

Érintsd Meg A Leprásokat – Máté 8:1-4


Miért provokálták ki a farizeusok a keresztre feszítést?

Mert Jézus nem fért bele a szép, kis vallásos kategóriájukba! Túlságosan kiszámíthatatlan volt. Túlságosan kultúra ellenes, és ösztönösség-ellenes volt. Túlságosan forradalmár. Szombaton gyógyított. Adószedőkkel és prostituáltakkal lógott együtt. Samáriabeliekkel beszélgetett.

De Jézus nemcsak, hogy nem fért bele a dobozba. Apró darabokra törte azt.

Itt van még egy kilógok a sorból szolgálat Jézus részéről: Jézus megérintette a leprást. Az Ószövetségi szokások szerint megérinteni egy leprást az nem-nem-nem volt. A leprások érinthetetlenek voltak.

Máté 8:2-ben azt mondja, „Hirtelen, egy leprás ment oda Jézushoz.”

Szerintem ez a leprás úgy slisszant oda, hogy Jézus kíséretéből senki se tudja őt elhessegetni onnan. Ha olvasgatod az evangéliumokat, akkor láthatod párszor, hogy Jézus tanítványai gyakran úgy viselkedtek, mint valami féltékeny, túlbuzgó argentin hős szerelmes!

Megosztok most veletek egy túlságosan alul értékelt és figyelmen kívül hagyott vezetőségi kulcsot.

Megközelíthetőség.

Észre vetted már, hogy az emberek milyen kényelmesen érezték magukat Jézussal? Könnyen megközelíthették. Csodálatos nem? A vérfolyásos asszony átverekedte magát a tömegen, hogy az imasálának a szegélyét megérintse. Szülők bátran hozták a gyerekeiket, hogy Jézus megáldja őket. Prostituáltak betörtek partikra, ahol ott volt Jézus. Négy jó barát egy lyukat csinált a háztetőn, hogy béna barátjukat leeresszék Jézus lábaihoz. És a leprások is áttörik a karantént!

Jézus sosem ijesztette meg az embereket. Vonzotta az embereket. Szentsége nem elijesztő hatású volt. Miért? Mert nem „Én szentebb vagyok, mint te” volt a hozzáállása. Szentsége vonzó volt, mint egy mágnes. Egyszerűen nem tudtad az embereket levakarni Róla. Ezért van a „sokaság, tömeg” és más egyéb hasonló szó 101-szer ismételve az evangéliumokban. Az emberek Jézus körül akartak lenni.

Át kell hidaljuk a rést a papság, lelkészség és a laikusság között. Mindenki szolgáló! Át kell hidaljuk a rést a világi és szent között. Minden szent. Át kell hidaljuk a rést a gyülekezet és a piac között. A gyülekezet a piac közepére való!

Elmondjak valamit, amit lehet nem is kéne elmondjak? Az egyik legnagyobb dicséret, amit kaphatok ez: „nem is tűnsz olyannak, mint egy lelkipásztor.” Kérlek ne értsd rosszul. Tisztelem a pásztori elhívást. Ez egy Istentől rendelt hivatal a gyülekezetben. És az embereknek szükségük van arra, hogy valakit pásztornak hívjanak.

De én személy szerint megérinthető és megközelíthető akarok lenni. Ez az egyik oka annak, hogy miért is öltözködöm normálisan, vagyis lazábban. Szeretem a farmert és még mindig hordok néha-néha hátra fordított baseball sapkát. Ez nem tartozik bele, a figyelem felkeltő parancsolatok közé, de megemlítem, „Soha ne hordj hosszú köntöst!” Olvasd el Máté 23:5-öt! Tehát, ne értsetek félre! Hordok én zakót és nyakkendőt, ha az alkalom megköveteli. Mert semmi bajom nincs a kiöltözéssel!

Most jön a zárójeles rész. Megtanultam, hogy az emberek jobban tudnak a gyengeségeimmel azonosulni, mint az erősségeimmel. Azt is megtanultam, hogy az emberek jobban azonosulnak a bukásaimmal, mint a győzelmeimmel. A lelkipásztoroknak hitelesebbnek kellene lenniük a nehézségeikkel. De túl sokan közülük a pulpitus mögé bújnak. Az üzeneteinknek a megközelíthetőség szintjén kellene szólniuk. Én nem félek azt kommunikálni az emberekkel, hogy még én is a folyamatban vagyok. És amint elértem a mindentudás szintjét, akkor te leszel az első, akivel tudatni fogom!

Szóval Jézus meggyógyítja a leprást Máté 8-ban, de szerintem nem csak ez volt a nagy szám. Hanem az, ahogyan meggyógyította azt az embert. Nem csak azt mondta: „Gyógyulj meg!” Azt mondja „Jézus megérintette Őt.” Ki tudja milyen rég volt már amikor ezt a leprást valaki megérintette? Ki tudja milyen rég volt az, amikor valaki egy érintéssel fejezte ki jóváhagyását.

Híve vagyok a csúcs-technológiának. A helyére hozzuk a technológiát és használjuk, hogy szolgálni tudja Isten céljait! De az elsődleges elhívásunk a CSÚCS-ÉRINTÉSEK. El kell érjük az érintheteleneket. Jézus könyörületessége kell, hogy mozdítson!

És a melléktermék tudod mi lesz? Természetfeletti figyelem felkeltés! Márk 1:45-ben ezt mondja: „Elhagyatott helyeken tartózkodott, és az emberek mindenfelől odajöttek hozzá.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése