2010. november 2., kedd

Vezetőségi Csapat Létrehozása

Nagyszerű vezetőségi csapatunk van Szegeden!!! P. Csaba nagyszerű srácokat nevelt fel az Úrban. 10 év kellett hozzá – de mit mondjak, egyszerűen fantasztikusak…és hadd írjak le néhány dolgot, ami szükséges egy jó vezetőségi csapat létrehozásához…

#1 – Ne Olyan Embereket Rakj A Csapatba, Mint Te!

Én személy szerint tisztában vagyok azzal, hogy vannak, akik nem kedvelnek engem, és hogy őszinte legyek, sokszor én is így vagyok magammal!

És ahogy körbenézek a fiúkon…hála Istennek nem azt látom, hogy bármelyikük is olyan lenne, mint én. Én nem biztos, hogy együtt tudnék szolgálni és dolgozni olyasvalakivel, mint én…és lenyűgöző, hogy ez a csapat, akikkel együtt szolgálunk Szegeden, elvisel engem! Ugyanezt gondolom az Új Kezdet csapattal és a Zeneszolgálattal kapcsolatosan is Budapesten.

Különböző vezetési stílusaink vannak. ÉS még a véleményünk sem mindig egyezik, mikor arról van szó, hogy hogyan csináljunk dolgokat…és én ezt személy szerint nagyon szeretem!

#2 – Végy Magad Mellé „Bólogató Embereket”

Felfigyeltél mi? Tök jó!

A csapatban CSAK bólogató emberek lehetnek! Sokkal könnyebbé teszi a dolgokat.

Aha…le merem fogadni, hogy azt gondolod, hogy a VEZETŐNEK BÓLOGATÓ beszélek! Bocsi…nem akartam, hogy félreértsd. Arra gondoltam, hogy ezek az emberek (férfiak és nők) „bólogassanak” Istennek…nem a vezetőnek.

Mikor csapatként összejövünk döntéseket hozni, a hozzáállásunknak olyannak kell lenni, hogy „IGEN URAM!” Biztosnak kell lenni abban, hogy ők nem az „Én” embereim, hanem Jézus Krisztuséi...és ha Isten azt mondja, hogy csináljunk valamit, akkor megcsináljuk! Ha vannak olyanok a csapatodban, akik hajlandóak lennének kompromisszumot kötni, csakhogy TE boldog légy – akkor már mától kezdve nincs helyük a csapatban! Öröm azt tudni, hogy a csapatod nem téged akar boldoggá tenni – hanem szeretik Jézust és a gyülekezetet…és „IGENT” mondanak, mikor Isten szól a szívükhöz. Hallottam magamról egyszer egy pletykát, hogy az egyik pásztornak, akivel együtt szolgáltam, én csak egy „bólogató embere” voltam…ami persze távol állt az igazságtól. Voltak dolgok, amikben nem értettünk egyet azzal a pásztorral. És beszéltünk is róla.

Egyébként ha egy vezető bólogatókkal veszi körül magát, az azt is jelenti, hogy egy diktátor típus, aki nagyon bizonytalan, de kifelé teljesen mást akar mutatni.

Amiért azt hihették, hogy „bólogató” voltam, azért lehetett, mert a találkozónkon kívül egységesek voltunk. Komolyan, nem hallhattál ilyet, hogy „Hát meghozták a döntést…pedig én próbáltam lebeszélni róla…” Nem – odakint mindannyian egy hullámhosszon voltunk miután meghoztuk a döntést…de bent…hát – ez visz minket a következő ponthoz…

#3 – Bátorítsd A Konfliktust

Szeretem a konfliktust! Szeretem, amikor két ember…vagy két csoport…akik szenvedélyesek valami felől, és hajlandóak azt a valamit megvédeni!

És volt ám nekünk is konfliktusunk a múltban, és valószínű lesz is. Csodálkoznál azon, hogy mennyire hajlandók vagyunk dolgokért szenvedélyesen harcolni, érvelni…és kimondjuk azokat a dolgokat, amiket ki kell mondjunk. NA MOST…a konfliktus sosem válik személyessé – nincsen anyázás vagy bármi ilyesmi…a lényegnél maradunk.

És…vezetőként fontos az is…ha látsz egy fintort valakinek az arcán, miközben beszélsz vagy valaki más beszél, akkor…hívd ki bátran. Minden véleményt ki kell tenni az asztalra!

#4 – HALLGASS Azokra, Akik A Legközelebb Állnak Hozzád

Vezetőként gondolom tudod, hogy MINDENKINEK megvan a véleménye arról, hogy mit kellene csinálnod…és a gyülekezeted vagy szolgálatod mit kellene csináljon.

Én hoztam egy döntést, hogy csak azokra hallgatok, akik a legközelebb állnak hozzám. Volt olyan, amikor csinálni akartam valamit és azt a visszajelzést kaptam, hogy „Balázs – szeretünk – de ez nem jó!”

Egy jó vezető jó hallgató. Ha azt veszed észre, hogy nem vagy hajlandó meghallgatni az embereket körülötted, akkor valami nincsen a helyén. Nehéz úgy döntést hozni, hogy nincs mögötted a csapat teljes támogatása.

A vezetőség egy folyamat…és mindannyian tanulunk – remélem segítségül voltak ezek a gondolatok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése